ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΑΣΘ: Χωρίς λεωφορεία και αύριο η Θεσσαλονίκη

Επίσχεση εργασίας για 5η μέρα

Χωρίς λεωφορεία και αύριο η Θεσσαλονίκη καθώς οι 2.300 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ συνεχίζουν για 5η μέρα την επίσχεση εργασίας.

Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης. «Δεν κάνουμε βήμα πίσω, μέχρι να μας καταβληθούν τα δεδουλευμένα δύο μηνών, Μαρτίου και Απριλίου και το δώρο του Πάσχα, συνολικού ύψους 6,3 εκατ. ευρώ», είπε και επανέλαβε, ότι καθημερινά οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα συνεδριάζουν και θα αποφασίζουν «για επόμενή τους κίνηση σε επίπεδο κινητοποιήσεων, με βάση και τις εξελίξεις».

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του Οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ: «καταθέσαμε νωρίς το πρωί ως ενέχυρο στην Εθνική τράπεζα της Ελλάδας την απόφαση της Διαιτησίας, με βάση την οποία το ελληνικό δημόσιο για την εκκαθάριση του 2014 οφείλει να μας καταβάλει το ποσό των 4,6 εκατ. ευρώ, και περιμένουμε το πράσινο φως για να λάβουμε το δάνειο που ζητήσαμε ύψους περίπου 4 εκατ. ευρώ». Όπως ανέφερε, με το που εγκριθεί το δάνειο, ο ΟΑΣΘ θα καταβάλει τα δεδουλευμένα Μαρτίου στους εργαζομένους του ΟΑΣΘ και θα τους εξοφλήσει και το δώρο του Πάσχα.

Υπενθυμίζεται, ότι μέχρι τέλους της τρέχουσας εβδομάδας η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει αναλάβει τη δέσμευση να αποστείλει στον υπουργό Μεταφορών το δικό της σχέδιο της για τη λειτουργία του οργανισμού, με βάση το οποίο θα προβλέπονται, μεταξύ άλλων, εξορθολογισμός δρομολογίων και τιμών κομίστρου. Αφού αποσταλεί το προαναφερόμενο σχέδιο, δεν αποκλείεται εντός της επόμενης εβδομάδας να γίνει νέα συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών, με την παρουσία και των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, προκειμένου να συνεχιστεί η συζήτηση για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, που άνοιξε την Τρίτη 16/5, με πρωτοβουλία του ίδιου του υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη.

Νέα τοποθέτηση του προέδρου της ΠΕΔ/ΚΜ για τον ΟΑΣΘ

«Να γίνει ένας δημόσιος φορέας που θα έχει την ευθύνη μελέτης και σχεδιασμού των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και αφού δημιουργηθεί ένα συγκεκριμένο πλαίσιο και μπουν οι όροι, τότε να γίνειδημόσιος διαγωνισμός προκειμένου να αναδειχθεί ο πάροχος των οδικών συγκοινωνιών, ιδιωτικός ή δημόσιος, ένας ή και περισσότεροι», πρότεινε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, στο περιθώριο σημερινής συνέντευξης τύπου για την ένταξη της ΕΥΑΘ στο υπερταμείο και την πώληση του 23% σε ιδιώτη, ο κ. Κυρίζογλου εξέφρασε εκ νέου την αντίθεσή του στην πρόταση της κυβέρνησης για τη νέα κρατική εταιρεία, που πρόκειται να αναλάβει το έργο της οδικής αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το σχέδιο που κατέθεσε στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης. «Ο υπουργός έλεγε άλλα σε εμάς και άλλα έκανε, όπως τελικώς μάθαμε με την υποβολή του νομοσχεδίου που κατέθεσε στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους», υπογράμμισε ο κ. Κυρίζογλου, προσθέτοντας: «δεν θα μου κάνει εντύπωση εάν υπάρξει και νέο σχέδιο».

Είπε, ακόμα, ότι οι δήμαρχοι της Κεντρικής Μακεδονίας δεν θα γίνουν «λεωφορειούχοι» και επισήμανε ότι, οι «δήμοι δεν μπορούν να μπουν μέτοχοι σε μία εταιρεία, χωρίς να γνωρίζουν το αντικείμενό της όταν τεθεί σε λειτουργία το μετρό στη Θεσσαλονίκη, τα έσοδά της, τα κόστη και τις επενδύσεις που θα πρέπει να κάνει».

(Visited 18 times, 1 visits today)